Turkulaisen Noccela lähteen esittelemään viiden muun suomalaisen startup-yrityksen kanssa tuoteideoitaan San Franciscossa maaliskuun alussa järjestettäville Launch-innovaatiofestivaaleille. Kaikkiaan Pohjoismaista on tapahtumassa esillä kolmekymmentä yritystä.
Maailman suurimpiin startup-tapahtumiin lukeutuva Launch-festivaali San Franciscossa kerää 2.-4. maaliskuuta noin 15 000 osallistujaa eri puolilta maailmaa.
Yksi suomalaisista osallistujista on turkulainen Noccela, jonka vähittäiskaupoille suunnattu uusi tuotesuojaratkaisu on vastikään tullut markkinoille (kuva). Kuudesta suomalaisyrityksestä matkalle lähtee Turun alueelta neljä. Noccelan lisäksi muita San Franciscoon lähtijöitä ovat Uwis, Belightful, Jakamo, Eeasytrans ja Getjenny.
’’Paikalle tulleet startup-yrittäjät voivat luoda uusia, oman yrityksensä kasvua ja liiketoimintaa tukevia kontaktiverkostoja muiden yrittäjien ja startup-yhteisöjen kanssa, kertoo Olli Mankonen. Hän vastaa Turku Science Parkissa yhteispohjoismaisen Start Nordic Initiative -hankkeen Suomen toteutuksesta.
Nordic Innovationin rahoittaman hankkeen tavoitteena on helpottaa aloittavien yritysten kasvua muun muassa luomalla viiden Pohjoismaan välille yhteistyöverkostoja ja oppimalla eri toimijoiden kokemuksista.
Yhteyksiä on luotu San Franciscon ohella esimerkiksi Bostonissa, Berliinissä ja Lontoossa toimiviin startup-keskittymiin. Matkan yhteydessä Pohjoismaiset toimijat järjestävät oman yhteistilaisuuden, johon on kutsuttu myös paikallisia toimijoita ja rahoittajia.
LISÄÄ: Launch-festivaali (LINKKI)
Päivitetty 9.40