Tieto hakee vuoteen 2020 ulottuvalla uudella strategialla innovaatiota ja kasvua Pohjoismaissa ja sen ulkopuolella. Yhtiö lataa lisää panoksia terveydenhuollon järjestelmiin ja digitalisoinnin vauhdittamiseen sekä lyhyen ja pitkän kantaman langattomien IoT-teknologioiden osaamiseen.
Digitalisaation kiihtyessä uusien datakeskeisten innovaatioiden ja liiketoiminnan ja tietotekniikan uudistamiseen liittyvä tarve kasvaa nopeasti. Siinä trendissä ohjelmistotalo Tieto aikoo olla mukana. Yritys julkisti tänään uuden strategian 2016–2020 ja aikoo kiihdyttää panostuksia innovaatioihin ja kasvuun.
”Olemme lisänneet investointeja tulevaisuuden kasvuliiketoimintoihin, rekrytoineet uusia osaajia ja perustaneet kolme sisäistä start-upia, sanoo toimitusjohtaja Kimmo Alkio .
Tieto ilmoittaa investoivansa myös uusiin työtapoihin ja teknologioihin, joiden avulla se voi aktiivisesti kehittää uusia innovaatioita yhdessä kumppaneiden, asiakkaiden ja avoimien, globaalien tietoverkostojen kanssa sekä tehostaa osaamisen jatkuvaa kehittämistä.
Digitalisaatio eteneekin nopeimmin uudenlaisten liitettävien laitteiden ja älyliikenteen alueella. Tieto aikoo laajentaa toimintaansa uusille tuotekehitysalueille digitalisaation ja langattomien lyhyen ja pitkän kantaman teknologioiden osaamisen avulla. Yritys on ollut aktiivinen IoT-tekniikoiden kehittämisessä.
Tuotekehityspalveluiden osuus koko Tiedon liikevaihdosta on noin kymmenen prosenttia.