Suomalainen testausyritys sai lisärahaa – uusi tuote tulossa

Kännyköiden ja muiden älylaitteiden näyttöjen testauslaitteita valmistava Optofidelity vauhdittaa uusien palvelupisteiden avaamista Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Tamperelaisyhtiö aikoo vahvistaa tuotannon tuotekehitysresursseja myös Suomessa.

OptoFidelity on sopinut 3,6 miljoonan euron rahoituksesta sisältäen kasvurahoituspaketin Suomen Teollisuussijoituksen ja Visionplus-rahaston kanssa.

”Kasvurahoituksen turvin voimme nopeuttaa ohjelmisto-osaamisen kehittämistä Suomessa, sekä avata uusia palvelupisteitä Kiinassa ja Yhdysvalloissa”, kertoo OptoFidelityn toimitusjohtaja Pertti Aimonen.

Yritys julkistaa tällä viikolla uusia testausratkaisuja Display Week-tapahtumassa San Franciscossa.

Suuri osa maailman johtavista älylaiteyrityksistä on tamperelaisyrityksen asiakkaana. Julkistettuja nimiä ovat  Google, China Mobile ja piirivalmistaja Atmel.

”Autamme asiakkaitamme suunnittelemaan ja valmistamaan maailman parhaita älylaitteita automatisoimalla ja digitalisoimalla testaamista”, kertoo Pertti Aimonen , OptoFidelityn toimitusjohtaja Piilaaksosta.

Entistä tärkeämpään rooliin OptoFidelityn tarjoama nousee Industry 4.0 ja tulevaisuuden tehtaiden digitalisoituminen. Siinä OptoFidelityn ohjelmisto-osaaminen ja testitulosten tiedonkeruu- ja analysointimenetelmät tukevat vahvasti.

LUE – UUTTA  – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA

Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille -Lue ilmaiseksi verkossa!

https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2016