Elisa ottaa Helsingin lippulaivamyymälässään käyttöön Pohjois-Euroopan ensimmäisen humanoidirobotin. Elisan lisäksi Pepper-robotteja löytyy Euroopasta vain Ranskasta.
Teleoperaattori Elisa ilmoitti robotin käyttöönotosta Elisa Kulman avajaisissa yhdessä ruotsalaisen Qmaticin ja japanilaisen SoftBank Roboticsin kanssa.
’’Olemme innoissamme saadessamme tuoda tämän asiakaskokemuksen uuden ulottuvuuden Suomeen, kertoo Elisan kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Tiina Kuusisto.
Elisa on integroinut Pepper-humanoidirobotin käyttämäänsä Qmaticin Orchestra-ohjelmistoalustaan. Orchestra on asiakaskokemuksen hallintaan kehitetty ohjelmistoalusta.
Robottiyhteistyön tuloksena on syntynyt uudenlainen Click & Collect -asiakaspalvelupiste, joka on vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. ’’Pepper on osa asiakaspalvelutiimiämme. Pepper tervehtii asiakasta ja ohjaa hänet sopivan työntekijän luo palveltavaksi’’ Kuusisto kertoo.
Vuorovaikutus ystävärobotin kanssa on Elisan mukaan henkilökohtaista palvelua, johon pelkkä perinteinen automaatti ei pysty.
’’Pepperin käyttö asiakaspalvelussa aidossa myymäläympäristössä osoittaa, kuinka helposti ja aidosti se sopii asiakaskokemuksen ekosysteemiin, ja parantaa sitä’’, kehuu japanilaisen Softbank Roboticsin yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Julien Seret.
Elisalle Qmatic Orchestra-järjestelmän toimitti Intermarketing Oy.
Kuva: Softbank, tiedotekuva
LISÄÄ: Pepper-robotti (LINKKI)
LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA
Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille -Lue ilmaiseksi verkossa!
http://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2016?e=19307983/35580639