Suomalaisyritys Bedditin anturiteknologian myynti Applelle vahvistui tiistaina. Yritykset ovat tehneet yhteistyötä jo aiemmin. Samalla Apple lähtee kisaamaan entistä laajemmin Nokian kanssa terveys- ja hyvinvointiteknologiassa.
Beddit on suomalaisyritys, joka aloitti taipaleensa kymmenen vuotta sitten unen kliinisestä tutkimuksesta. Lakanan alle laitettavan, unen laatua mittaavan Beddit 3 -anturin yritys julkaisi viime lokakuussa.
Yrityksen unianturista tuli välittömästi paitsi huikea arvostelumenestys myös kuluttajien keskuudessa niin suosittu, että se on ollut julkaisunsa jälkeen toistuvasti loppuunmyyty. Keväällä 2017 Beddit 3 voitti myös Innovatiivisin digitaalinen palvelu -sarjan pääpalkinnon digitaalisen median Grand One -kilpailussa.
Anturiteknologian lisäksi Bedditin suunnittelun taustalla on design-yhteistyö tuote-, palvelu- ja liiketoiminnan muotoiluun erikoistuneen helsinkiläisen Nordkappin kanssa. Bedditin ja Nordkappin yhteistyö alkoi jo vuonna 2015 Apple Watchille suunnitellun unisovelluksen myötä.
Bedditin avulla Apple rakentaa terveys- ja hyvinvointialueesta älykellojen kanssa uutta kasvualuetta. Samaan pyrkii myös Nokia, joka osti runsas vuosi sitten ranskalaisen Withingsin terveystuotteet. Yritys on ottamassa niissä Nokia-tuotenimen käyttöön. Tarjolla on älykellojen lisäksi uudenlaisia kuumemittareita, puntareira ja verenpainemittareita.
LISÄÄ: Bloomberg (LINKKI), Beddit (LINKKI) ja Nordkapp (LINKKI)
Kuva: Beddit
Uusimmat teknologiauutiset kätevästi uutiskirjeessä – kerran viikossa (LINKKI).
LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA
Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi!
https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2017