Tulevaisuuden autot viestivät toisilleen uuden V2X-tiedonsiirtotekniikan avulla. Jotta tekniikka saadaan toimimaan, sitä pitää myös testata. Vaatimuksia lisää, että V2X-standardista on eri markkina-alueille kolme eri versiota. Myös Eurooppa on tulossa mukaan, kertoo Anritsu uutuustiedotteessaan.
Japanissa ja Yhdysvalloissa on ensimmäiset IEEE802.11p-yhteensopivat V2X-palvelut otettu jo käyttöön ja Euroopassakin ollaan heräämässä kaupallisiin palveluihin.
Japanilainen Anritsu on tuonut markkinoille ensimmäisen V2X-testausratkaisunsa, joka tukee kaikkia näitä V2X-versioita.
Ratkaisussa signaalianalysaattori ottaa autojen ja tienvarsilaitteiden V2X-viestit talteen, jotka analysoidaan Anritsun uudella MX727000A- V2X 802.11p -ohjelmistolla.
Anritsun MX727000A-ohjelmisto tukee V2X-sanoma-analyysiä kaikkien maanosien ajoneuvojen ja tienvarsien (V2X) viestistandardeilla. Ratkaisu koostuu kolmesta eri versiosta USA: lle (MX727020A), Euroopalle (MX727030A) ja Japanille (MX727040A).
Sovellusohjelmistoja voidaan käyttää valmistajan omien signaalianalysaattorin MS269xA tai MS2830A kanssa.
LISÄÄ: Anritsu (LINKKI), MX727000A (LINKKI1, LINKKI2, esite pdf) ja tietopaketti Vehicle-to-everything V2X- (LINKKI) ja IEEE 802.11p-standardista (LINKKI) sekä ETSI:n dokumentti ’’Automotive Intelligent Transport Systems’’ (LINKKI).
Kuvat: Anritsu
Uusimmat teknologiauutiset kätevästi uutiskirjeessä – kerran viikossa (LINKKI).
LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA
Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi!
https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/2_2017