Suomalainen design saa paraatipaikan Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi San Franciscon tunnetuimmassa kauppakeskuksesta. Mukana yli 40 designiin panostavaa suomalaisyritys, joiden mukana ovat Ouran uusi älysormus ja äänieristettyjä toimistomoduuleita valmistava Framery.
Finland Under the Dome -näyttely avautuu Westfield San Francisco Centressä tänään ja jatkuu jouluaattoon asti. Näyttelyn ovat toteuttaneet yhteistyössä Team Finland –verkostoon kuuluvat Tekes ja Finpron Lifestyle Finland -ohjelma yhdessä kansainvälisten asiantuntijoidensa kanssa.
Tapahtuma on järjestäjien mukaan mahdollisuus kasvattaa tunnettuuttaan erittäin ostokykyisessä Piilaaksossa, joka on viime vuosina laajentunut ohjelmistoalan startupien mukan Bay-alueen lisäksi San Franciscon kaupunkialueille.
Järjestäjien mukaan amerikkalaiset etsivät nyt arkeensa tuotteita, jotka ovat laadukkaita, aitoja ja vastuullisesti tuotettuja. Nämä ovat ominaisuuksia, jotka ovat jo sisäänrakennettuina suomalaiseen designiin.
Suomalainen muotoilu onnistuu myös erottautumaan muusta skandiaallosta omaperäisyydellään.
”Korkea laatu ja käsityö kulkevat tiiviisti käsi kädessä suomalaisissa tuotteissa. Tuotteet menevät myös suomalaisille tyypillisesti suoraan asiaan, mikä erottaa ne pohjoismaisista kilpailijoistaan’’, kertoo näyttelyidean isä ja sen Westfield-keskukselle kuratoinut kansainvälinen muotialan asiantuntija Mikel Rosen .
LISÄÄ: Tapahtuman suomalaisyritykset (LINKKI) ja twitter (LINKKI)