Sähkökäyttöiset ajoneuvot perustuvat akustoihin, joissa voi olla satoja tai jopa tuhansia yksittäisiä akkukennoja. Maxim Integrated on esitellyt uuden MAX17843-piirin, jonka avulla voidaan tehostaa litiumioni-akkujen hallintaa.
Maxim Integratedin mukaan uusi 12 kanavainen korkean jännitteen datakeruupiiri mahdollistaa tulevaisuuden turvallisemman ja älykkäämmän auton.
MAX17843 täyttää turvallisuusnormit ISO 26262- ja ASIL D -vaatimusten mukaisesti (soveltuu myös ASIL C -vaatimuksiin). ASIL D -akunhallintajärjestelmä havaitsee virheet ennakoidusti virheet. Tarjolla on myös diagnostiikkaohjelmisto.
Differentiaalisen yleiskäyttöisen asynkronisen vastaanotin/lähetin (UART) tarjoaa valmistajan mukaan joustavan keinon viestintään kohinaisissa ympäristöissä. Piirin käyttölämpötila on -40…+126 Celsiusastetta.
Käyttäen Maximin omaa ketjutusarkkitehtuuria ja peräkkäisapproksimaatio (SAR) AD-muunninta (ADC), MAX17843 tallentaa nopeat ja tarkat jännitemittaukset ja mahdollistaa hyvän EMC-suorituskyvyn.
Tarjolla on myös kehityskortti MAX17843EVKIT#. Piiri on 10 x 10 millimetrin 64-nastan LQFP-kotelossa.
LISÄÄ: Maxim Integrated (LINKKI), MAX17843-tuotetieto (LINKKI), EV Powertrain -video (LINKKI) ja jakelijat (LINKKI).
Uusimmat teknologiauutiset kätevästi uutiskirjeessä (LINKKI).
LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA
Uusinta tietoa – Lue tästä ilmaiseksi!
https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/2_2017