Kesko hakee uutta otetta kauppatapahtuman digitalointiin ottamalla käyttöön suomalaisen Smartcart-yhtiön näyttöruudulla varustetut ostokärryt. Langattomiin älykärryihin voi ladata kännykästään K-Ruoka-mobiilisovelluksen ostoslistat.
Kesko uskoo, että kun K-Ruoka-sovellus yhdistetään Smartcart-teknologiaan, voi ostokokemuksen yhä paremmin räätälöidä yksittäisen asiakkaan tarpeiden mukaan.
Smartcartin älykärryjä käytetään jo nyt kymmenissä K-ruokakaupoissa. Tähän asti ne ovat tarjonneet asiakkaalle muun muassa reseptivalikoiman, navigoinnin, tuotetietoja ja tarjouksia. Älykärry myös opastaa nopeimman tien kassalle.
”K-ryhmän tavoitteena on edistää yrityksen digitaalista kokeilukulttuuria asiakaskokemuksen parantamiseksi. Älykärryjen kehittäminen sopii hyvin tähän tavoitteeseen”, sanoo K-ryhmän kehityspäällikkö Hanna Heinänen.
K-Ruoka-sovelluksen on ladannut kännykkäänsä lähes miljoona suomalaista. Vantaalaisen Smartcartin älykärryjä on yli 50 suomalaisessa K-Ruokakaupassa, ja yrityksen tavoite on saavuttaa 150 kauppaa kuluvan vuoden aikana.
Kuva: Smartcart
LISÄÄ: Smartcart ja muut digitrendit kaupoissa. (LINKKI, Youtube-videoita)