Suomalainen Flexound Augmented Audio saa vauhtiapua Kiinan markkinoille COMB+ -innovaatiohautomolta avulla. Espoolaisyrityksen teknologialla ääni saadaan tuntumaan koko kehossa. Sitä kaupataan elokuvateattereiden lisäksi autoihin ja kotikäyttöön.
Flexoundilla on jo pilottielokuvateatteri Kiinan Yleisradiota vastaavan Xinhuanetin mediatutkimuskeskuksessa. Nyt Flexound Augmented Audio ja pekingläinen innovaatiohautomo COMB+ ovat tehneet investointi- ja yhteistyösopimuksen.
”Odotamme Flexoundilta nopeaa kasvua Kiinassa, sillä yritys erottuu hienojen startupien joukosta kuluttajaa ymmärtävän asenteen ja poikkeuksellisen teknologian ansiosta.”, sanoo COMB+:n johtaja Sue Wang.
Kotikäytössä musiikin kuunteluun, pelaamiseen ja rentoutumiseen tarkoitettu HUMU Augmented Audio Cushion on jo saatavilla Kiinassa muun muassa GOME-elektroniikkaketjun myymälöistä. Tässä hankkeessa COMB+ oli myös mukana.
Flexoundin tuote on ehdolla myös Cannesin Midem-musiikkifestivaalien voittajaksi. Midemlab-finalistit valittiin 43 maan 243 musiikkialan startup-yritysten joukosta.
Kilpailun voittajat julkistetaan kesäkuun alussa.
Flexound ja COMB+ eivät julkista kiinalaisyrityksen investointisummaa, mutta Flexoundin suunnitelmissa on myös kansainvälisen kasvurahoituskierroksen järjestäminen. COMB+:n emoyhtiö on hongkonglainen SkyOcean Group -holdingyhtiö.
LISÄÄ: Aiemmat uutiset suomalaiskeksinnöstä (LINKKI) Uusiteknologia.fi:ssä.
Tärkeimmät teknologiauutiset kätevästi myös uutiskirjeenä! Tilaa (LINKKI)
LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA
Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi verkosta!
https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2018