Uusien autojen vielä tässä kuussa hyväksyttävä yhden parin 10BASE-T1S-standardia varten on tuotu tarjolle jo ensimmäinen testausratkaisut. Rohde & Schwarz on julkistanut IEEE 802.3cg 10BASE-T1S:sta varten yhteensopivuuden testauslaajennuksen RTO- ja RTP -oskilloskoopeilleen.
Uusi 10BASE-T1S on suunniteltu autotekniikan ja automaation sovelluksiin, joissa riittää pienempikin nopeus kuin jo aikaisemmin standardoiduissa 100 megabitin ja yhden gigabitin yhden parin Ethernet-tekniikoissa. 10BASE-T1S mahdollistaa kymmenen megabitin sekunti nopeudella toimivan Ethernetin ajamisen maksimissaan tilanteesta riippuen 15 tai 25 metrin matkan yhtä johtoparia pitkin.
Tarvittaessa samaan pariin on mahdollista saada myös sähkönsyöttö. Uusi standardi mahdollistaa myös usean laitteen liittämisen rinnakkain samaan johtopariin perinteisten kenttäväyläkaapelointien tai ohut-Ethernetin tapaan.
Rohde & Schwarz tuonut nyt IEEE 802.3cg 10BASE-T1S -yhteensopivuuden testaamiiseen laajennukset R&S RTO- ja R&S RTP -oskilloskoopeille. Ne tarjoavat automaattitestauksen, joka vastaa IEEE 802.3cg 10BASE-T1S -rajapintojen nykyistä versiota.
Uudet RTO-K89 ja R&S RTP-K89 -ohjelmistot 10BASE-T1S:lle sisältävät myös kuvaohjeet, jotka opastavat käyttäjiä mittauksia vaihe vaiheelta. Testitulokset voidaan dokumentoida pdf-muodossa.
Uusimpien ratkaisujen jälkeen Rohde & Schwarzilla on kattava testausvalikoima autojen käytettävissä olevia Ethernet-ratkaisuja kuten 10BASE-T1S, 100BASE-T1, 1000BASE-T1 -standardeja varten.
Lisää: Rohde & Schwarz (LINKKI), Rohde & Schwarzin 10BASE-T1S-sivusto (LINKKI) sekä IEEE P802.3cg 10 Mb/s Single Pair Ethernet (LINKKI), hyväksymisraportti (LINKKI, pdf), opas (LINKKI, pdf) ja esittelyvideo (LINKKI, Youtube).