Suomalainen ALD-ohutkalvolaitteita valmistava Picosun on ottanut käyttöön lisätyn todellisuuden AR-etätekniikan laitteiden kokoamisessa ja huollossa. Avuksi on perustettu myös globaali tukikeskus, jonka kautta apua saa eri puolille maailmaa.
Kuluneen vuoden aikana espoolaisen Picosunin lisäksi monet muutkin yritykset ympäri maailmaa ovat joutuneet koronan takia sopeutumaan uusiin tapoihin siihen liittyvien matka- ja logistiikkarajoitusten vuoksi. Siihen Picosunin lisätyn todellisuuden tuki palvelukeskuksestaan on ollut toimiva ratkaisu.
PicoSupport Center tarjoaa asiakkailleen ja etätoimijoilleen tukea paikan päällä ja suunniteltuja palveluita, kuten ALD-järjestelmän asennuksia ja ennaltaehkäiseviä huoltokäyntejä. Se huolehtii myös asiakkaiden asiakaspalvelusta ja hätäpalvelusta.
Tukikeskuksella on kaikki etätukityökalut, jotka hyödyntävät laajennettua ja sekoitettua todellisuutta, live-videoita, näytönjakoa ja etäyhteyssovelluksia. Etäsovelluksia käytetään useissa palveluissa aina järjestelmän tarkastuksista ja vianetsinnästä ohjelmistopäivityksiin, virhekorjauksiin ja prosessin optimointiin.
”Palaute uusista etätukisovelluksista on ollut erittäin positiivista. Asiakkaat pitävät niitä helppokäyttöisinä ja ovat hyötyneet niistä nopeammilla reaktioajoilla ja pienemmillä kustannuksilla verrattuna perinteisiin paikan päällä oleviin palveluihin ”, kertoo Timo Malinen, Picosunin palveluliiketoiminta-alueen johtaja.
Picosunin ALD -laitteita ovat päivittäisessä käytössä lukuisilla johtavilla teollisuudenaloilla ympäri maailmaa. Yrityksen pääpaikka on Espoossa, mutta sillä on tytäryhtiöt Saksassa, Yhdysvalloissa, Singaporessa, Japanissa, Etelä-Koreassa, Manner-Kiinassa ja Taiwanissa, toimistot Intiassa ja Ranskassa sekä maailmanlaajuinen myynti- ja tukiverkosto.
Lisää: Esittelyvideo (LINKKI)
Kuva: Picosun