Helsingissä joulukuun alussa järjestettävä startup-tapahtuma Slushin kävijäliput myytiin loppuun alle kahdessa kuukaudessa. Kansainväliseen näyttely- ja seminaaritapahtumaan on tulossa kaikkiaan 8000 henkilöä Suomesta ja ulkomailta. Viime vuonna tapahtuma jouduttiin peruuttamaan koronan takia.
Helsingin Messukeskuksessa 1.–2.12.2021 järjestettävän tapahtuman teema rakentuu yrittäjyyden uuden aikakauden ympärille. Tapahtumassa pyritään haastamaan kävijät pohtimaan millä tavalla yrittäjyyden tulisi muuttua, jotta voisimme vastata aikamme suurimpiin haasteisiin.
Slushin lavoilla nähdään puhujia tunnetuista kansainvälisist yrityksistä muun muassa yrityksistä, kuten Spotify, Tier ja Monzo sekä maailman johtavista pääomasijoitusyhtiöistä, kuten Sequoia Capital ja Accel.
Tapahtuma on säilyttänyt koronavälivuodesta huolimatta kansainvälisen luonteensa: kasvuyrityksistä yli puolet ja sijoittajista kolme neljäsosaa on ulkomaisia, kertoo Slush tiedotteessaan. Kahdeksasta tuhannesta kävijästä 3200 on startupeja ja 1500 sijoittajia. Lisäksi kasvuyrittäjien ja sijoittajien suhteellinen osuus tapahtumakävijöistä on korkeampi kuin koskaan Slush-tapahtumissa. Jopa joka toinen tapahtumakävijöistä edustaa näitä pääkohderyhmiä.
Slushin lavalla nähdään edelleen myös pitchauskilpailu Slush 100, jossa 20 lupaavaa kasvuyritystä pääsee pitchaamaan yrityksensä tuomaristolle. Lisäksi joulukuun alun Slush-viikon aikana sivutapahtumia järjestetään ympäri pääkaupunkiseutua.
Lisää: Slush (LINKKI), aikataulut (LINKKI), seminaarit (LINKKI) ja sivutapahtumat (LINKKI).
Kuvituskuva: Slush 2018