Turussa vuosittain järjestetty Shift-tapahtuma jatkaa hybridimalliin, joka kattaa elokuun fyysisen tapahtuman lisäksi myös videolähetykset. Tapahtuman päälavan tarjonta tullaan striimaamaan verkkoon.
Tänä vuonna Shift Business Festival -tapahtuma valmistautuu tarjoamaan uusia ideoita ja kohtaamisia 24.-25.8. Turussa. Videostriimien lisäksi järjestäjä haluaa panostaa verkostoitumiseen ja ihmisten kohtaamiseen, jonka takia viime vuoden palautteiden osalta ja käytössä on erillinen työkalu verkostoitumista varten.
Tapahtuman missiona on edelleen tarjota ideoita, verkostoja ja työkaluja tulevaisuuden liiketoimintojen luomiseksi. Varsinkin kun teknologiaa, ympäristöä ja yhteiskuntaa koskevat nopeat muutokset vaikuttavat kaikkien elämään, myös yrityksiin.
“Tänä vuonna lähestymme aiheita kahdesta tärkeästä näkökulmasta: laittamalla johtamisen ja ilmastonmuutokseen keskiöön.“ kuvailee SHIFTin lava- ja taideohjelmaa kuratoiva taide- ja yritysmaailman moniosaaja Elsa Ervasti.
Turun Shift Business Festival on vuodesta 2016 alkaen järjestetty tapahtuma, jonka kävijäkunta koostuu liiketoiminnan kehittämisestä ja innovaatioista kiinnostuneista kehittäjistä, yrittäjistä ja päätöksentekijöistä. Tapahtuman taustalla on voittoa tavoittelematon yhdistys Shift ry.
“Missiomme on antaa muutokselle mahdollisuus tarjoamalla yrityksille oivalluksia, verkostoja ja työkaluja, joiden avulla yritykset voivat rakentaa liiketoimintaansa uudelleen.” toteaa Shiftin toimitusjohtaja Sini Toivonen.
Vuodesta 2016 järjestetty Shift kasvoi aloitusvuoden tuhannesta kävijästä aina vuoden 2019 yli 3000 kävijän tapahtumaksi. Maailman pysähdyttyä 2020 koronapandemian vuoksi tapahtuma muutettiin kokonaan virtuaaliseksi verkkoon. Viime vuoden tapahtuma toteutettiin hybridinä, ja osallistujia oli eri muodoissa +1000 Suomesta ja muualta Euroopasta.
Lisää: Shift2022 (24.-25.8.2022) -tapahtumasta (LINKKI) ja aiemmat Shift-tapahtumaa käsitelleet uutisjutut (LINKKI).