
Mikrojen lisälaitevalmistaja Logitech tarjoaa yli 20 näppäimistöönsä, hiiriinsä ja kuulokkeisiin varaosia yhdessä iFixit-palvelun kanssa. Logitechin valmistamien varaosien lisäksi tarjolla on korjausohjeet – nyt myös suomeksi.
Logitech Repair Hub -palvelun ansiosta käyttäjä voi pidentää tuotteen käyttöikää, koska vioittunutta tuotetta ei tarvitse aina korvata uudella, vaan tuotteen voi monissa tapauksissa korjata kuntoon varaosin. Varaosien tuotevalikoima kattaa Logitech- ja Logitech G -hiiriä, -näppäimistöjä ja -kuulokemikrofoneja.
”Tuotteemme on suunniteltu laatu ja kestävyys etusijalla. Korjattavuus pidentää tuotteen käyttöikää entisestään. Samalla se nostaa tuotteen arvoa ja parantaa asiakastyytyväisyyttä”, kommentoi Logitechin operatiivinen johtaja Prakash Arunkundrum.
Logitechin tuettuja tuotteita ovat MX- ja G915-näppäimistöt, G PRO- , G PRO X-, Zone Learn- ja G733-kuulokemikrofonit sekä MX Master-, MX Anywhere-, PRO X Superlight-, MX Master 3S-, G305-, G PRO- ja G502 Hero -hiiret. Varaosapalvelu toimii 62 eri maassa, joihin lukeutuvat Suomi ja monet muut Euroopan maat sekä Pohjois-Amerikka, Australia ja Japani.
Oheislaitteiden kunnostaminen kiinnostaa. Esimerkiksi muutaman vuoden takaisen YouGov-kyselyn mukaan 54 prosenttia kuluttajista mieluummin korjaisi elektroniset laitteensa uuden ostamisen sijasta. Viime vuoden kuluttajakyselyssä seitsemän kymmenestä mainitsi kohtuullisten korjauskustannusten tärkeimmäksi tekijäksi.
Lisää: Logitech Ifixit Repair Hub (LINKKI)