Kone tuo älypalvelut hisseihin – Watson IoT apuna

Hissiyritys Kone tuo tarjolle uudet 24/7 Connected Services -palvelut, joissa hyödynnetään IBM:n Watson IoT (Internet of Things) -alustaa. Samalla yritys uudistaa kunnossapitopalveluitaan ja tekee niistä räätälöitäviä kokonaisuuksia.

Koneen uusissa 24/7 Connected Services -palveluissa hyödynnetään uusia teknologioita, joilla tuodaan hissit ja liukuportaat älykkäiden palveluiden piiriin. Järjestelmällä voidaan kerätä, analysoida ja raportoida valtavia määriä hissien antureiden lähettämää dataa, mikä auttaa ennakoimaan mahdollisia vikoja ja näin parantamaan laitteiden käyttövarmuutta ja turvallisuutta.

Kone monitoroi antureiden avulla yli 200 hissin toimintoa.

”Tämä on vasta alkua. IBM Watson -alustan ansiosta voimme jatkossa tuoda nopeammin markkinoille asiakkaillemme ja laitteiden käyttäjille suunnattuja uusia palveluita ja innovaatioita, sanoo Koneen toimitusjohtaja toimitusjohtaja  Henrik Ehrnrooth. Kone tulee hänen mukaansa  yhä enenevässä määrin hyödyntämään tekoälyä.

’’Watsonin kognitiivisen tiedonkäsittelyjärjestelmän ansiosta pystymme nostamaan hissien ja liukuportaiden kunnossapidon täysin uudelle tasolle’’, arvioi Ehrnrooth.

Koneen uusi 24/7 Connected Services -palvelut lanseerataan vuosi sen jälkeen, kun Kone ja IBM ilmoittivat monivuotisesta sopimuksesta, jonka tavoitteena on hyödyntää IBM:n Watsoniia ja muita tekniikoita hissiyhtiön digitalisaatio- ja teollisen internetin (IoT) hankkeissa.

Kone on pilotoinut räätälöitäviä että 24/7 Connected Services – palveluita asiakkailla ja tuo uutuudet markkinoille laajemmin vuoden 2017-2018 aikana.  Yrityksen tavoitteena on liittää pilvipalveluun lähivuosien aikana yli miljoona hissiä ja liukuporrasta maailmanlaajuisesti.

LISÄÄ: IBM:n Watson Koneen IoT -hissisovelluksissa. (LINKKI)

Uusimmat teknologiauutiset kätevästi uutiskirjeessä – kerran viikossa. (LINKKI)

LUE – UUTTA  – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA

Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi!

https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/2_2016