Kone on liittänyt hissiin näyttöruudut, joilta voi katsella suosituimpia some-kanavia. Ensimmäinen some-hissi otettiin käyttöön Vantaalla sijaitsevassa kauppakeskus Myyrmannissa. Esillä on kauppakeskukseen liittyviä sosiaalisen median kanavien, kuten Facebookin ja Instagramin sisältöä.
Some-hississä on interaktiivinen seinä, jossa näkyy Kauppakeskuksen asiakkaat voivat tuottaa hashtagien avulla seinälle materiaalia ja kommentoida muiden tuottamia postauksia, niin että ne näkyvät seinällä reaaliaikaisesti.
”Ajatuksena on, että kauppakeskuksen vuokralaiset voivat hyödyntää some-seinää julkaisemalla siinä nopeaa, tässä ja nyt -tyyppistä markkinointia. Kampaamo tai lääkäriasema voi esimerkiksi kertoa, että sillä on vapaita aikoja juuri nyt tai ravintola voi markkinoida lounasajan loppuvaiheessa jäljellä olevia annoksia erikoishintaan”, Cityconin kaupallinen johtaja Mari Laaksonen kertoo.
Toinen some-hissin tavoite on kauppakeskuksen sosiaalisen median yhteisöjen rakentaminen ja kehittäminen.
”Cityconin tavoitteena on yhdistää fyysinen ja digitaalinen asiakaskokemus luomalla kauppakeskustensa ympärille yhteisöjä. Uskomme, että some-hissi innostaa asiakkaita tuottamaan hauskaa ja innostavaa sisältöä Myyrmannin kanaviin”, Mari Laaksonen jatkaa.
”Myyrmannin some-hissiä lähdettiin kehittämään alusta asti yhdessä Cityconin kanssa. Tavoitteena oli luoda kauppakeskuksiin uniikki ratkaisu, joka tuo hissimatkan osaksi elämyksellistä ja interaktiivista ostoskeskuskokemusta sekä antaa eri toimijoille mahdollisuuden hyödyntää hississä vietettyä aikaa”, sanoo Koneen Suomen liiketoimintajohtaja Sami Vesala.
Suunnitelmissa on ottaa vastaavia hissejä kokeilukauden jälkeen käyttöön myös muihin kauppakeskuksiinsa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa.
Uusimmat teknologiauutiset kätevästi uutiskirjeessä – kerran viikossa (LINKKI).
LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA
Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi!
https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/2_2017