Espoolaisen Flexound Augmented Audion keksintö on ehdolla Cannesin Midem-musiikkimessujen kilpailun voittajaksi. Tulevaisuudessa robottiautojen istuimissa voikin komeilla ”Boosted by Flexound Augmented Audio” -tunnus.
Flexound Augmented Audion patentoitu teknologia mahdollistaa äänen tuntemisen koko keholla. Koska tulevaisuudessa autot eivät enää tarvitse kuljettajaa, auton erilaisista medialaitteista tulee entistä isompi bisnes.
Ja tähän markkinarakoon aikoo iskeä espoolainen Flexound Augmented Audio, jonka keksintö mahdollistaa äänentoiston kytkemisen myös tuntoaistiin esimerkiksi autojen istuinten ja leffateattereiden penkkien avulla.
”Yli sadan vuoden ajan ihmiset ovat vain kuunnelleet äänentoiston tuottamia ääniaaltoja. Me siirrämme ne korviesi lisäksi myös ihollesi ja sen alle”, Flexound Augmented Audion toimitusjohtaja Mervi Heinaro sanoo.
Nyt keksintö on nyt valittu Cannesin kansainvälisten Midem-musiikkimessujen Midemlab-kisan finalistiksi. Midemlab-kilpailun tarkoituksena on seuloa musiikkialan startupeista ne, jotka todennäköisimmin tulevat mullistamaan alaa.
Tänä vuonna mukana oli ennätysmäärä osallistujia, 243 yhtiötä 43 maasta. Niistä espoolainen Flexound Augmented Audio on ainoa finalistiksi päässyt pohjoismainen yritys. Kilpailun voittajat julkistetaan Cannesissa kesäkuun alussa.
Flexoundin oma kotikäyttöön tarkoitettu HUMU Augmented Audio Cushion on jo tuotannossa.
LISÄÄ: Midemlab-kilpailu (LINKKI) ja Flexound (LINKKI)
Kuvituskuva: Volvon robottiautotutkielma.