Tietokonevalmistaja Lenovo ottaa yritysmyyntiinsä suomalaisen Varjon VR- ja XR-virtuaalilasit. Lenovo markkinoi Varjon laseja Certified by Varjo -merkittyjen työasemien mukana. Työasemat kuuluvat Lenovon ThinkPad- ja ThinkStation-mallistoihin. Mukana esittelyvideo.
Monet nykypäivän yrityskäyttöön suunnatuista virtuaalilaseista on vain yritysversioita kuluttajille tarkoitetuista tuotteista, mutta Varjon VR- ja XR-lasit on suunniteltu alusta alkaen nimenomaan vaativaan yrityskäyttöön.
’’Se, että asiakas voi nyt ostaa samasta paikasta työaseman sekä VR- ja XR-laitteet on iso askel työnteon muutokselle’’, sanoo Lenovon ratkaisuportfolion johtaja Mike Leach.
Suomalaisyrityksen VR-lasit tarjoavat aivan uudenlaista uraauurtavaa kuvan tarkennustekniikkaa, joka eroaa suuresti muista myynnissä olevista kuluttaja- ja ammattilaissilmikoista.
Bioniseksi näytöksi yrityksen kutsuman tekniikan luvataan vastaavan ihmisen silmän tarkkuutta. Siihen päästään silmien liikettä seuraavalla 20/20 Eye Tracker -tekniikalla.
Varjon VR2Pro -virtuaalilasit ovat yrityksen uusin tuote. Näytössä on kaksi 1920 x 1080 pikseli mikro-OLED- ja kaksi 1440 x 1600 pikselin AMOLED-näyttöelementtiä.
Lisää: Lenovon tiedote (LINKKI), Varjo (LINKKI), Varjo VR2Pro-silmikko (LINKKI) ja video (LINKKI) sekä Varjon silmikoiden tekniikka (LINKKI) ja muut aiemmat Varjoa-käsitelleet artikkelit (LINKKI).